Używamy cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Akceptuję
Akceptuję
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search wcag_switcher

KDBS Bank ostrzega! Uważaj na oszustów na Messengerze! - KDBS Bank

KDBS Bank ostrzega! Uważaj na oszustów na Messengerze!

KDBS Bank ostrzega!
Uważaj na oszustów na Messengerze!

Przestępcy opracowali kolejną metodę wyłudzania pieniędzy. Tym razem jest to oszustwo przy wykorzystaniu BLIK-a. Przestępcy włamują się na konto ofiary na portalu społecznościowym. Następnie wysyłają wiadomości do znajomych osoby pod którą się podszywają z prośbą, o pożyczenie pieniędzy poprzez wysłanie kodu BLIK.

JAK PRZEBIEGA PRZESTĘPSTWO?

Oszust po uzyskaniu dostępu do konta twojego znajomego na skutek wycieku danych lub ataku hackerskiego, loguje się i przejmuje nad nim kontrolę. Następnie kontaktuje się z Tobą przez komunikator. Fałszywy znajomy może poprosić o przeniesienie rozmowy do wiadomości tekstowych SMS. Złodzieje robią to coraz częściej, aby uniknąć wykrycia przez technologię antyfraudową Facebooka. Gdy cyberprzestępcy uda się zdobyć Twoje zaufanie, próbuje wyłudzić pieniądze, wcielając w życie jeden z popularnych scenariuszy oszustwa np.:

Po podaniu kodu oszust natychmiast wypłaca pieniądze w bankomacie i prosi
o kolejne kody. Pretekstem może być np. brak wystarczającej kwoty na koncie lub błąd transakcji.

Kolejnym możliwym scenariuszem działania jest przesyłanie linków do fałszywych stron płatności. Złodziej podszywający się pod znajomego prosi, np. o opłacenie zamówienia, zachęca do udziału w konkursie lub odebrania kuponu na zakupy. Kiedy ofiara kliknie w przesłany link, następuje przekierowanie do formularza, w którym jest proszona o podanie loginu i hasła do aplikacji elektronicznej lub numeru karty płatniczej wraz z kodem CVC i terminem jej ważności. W ten sposób następuję wyłudzenie wrażliwych danych.

W obu przypadkach konsekwencją nierozważnego postępowania jest utrata pieniędzy z konta.

Pamiętaj! Jeśli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.

CO ZROBIĆ, ABY UNIKNĄĆ WYŁUDZENIA?

Więcej na informacji na temat Cyberbezpieczeństwa znajdą Państwo pod adresem:

https://kdbs.com.pl/bezpieczenstwo-w-internecie/

https://kdbs.com.pl/ostrzezenie-dla-klientow-kdbs-bank/