Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon –przestępcy podszywają się pod pracowników banków! Bądź ostrożny!
Informujemy o ciągłym zagrożeniu polegającym na podszywaniu się przestępców tym razem ponownie pod pracowników infolinii Banku oraz pracowników KDBS Banku!
Ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się ponownie za pracowników infolinii oraz KDBS Banku pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji i proszą o instalację oprogramowania Any Desk.
Przestępcy wykorzystując słabość sieci telefonicznych GSM, mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób,
by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku
lub zaufanego pracownika banku. Tym samym chcą żebyś uwierzył,
że faktycznie rozmawiasz z pracownikiem naszego Banku.
W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych
do logowania czy narzędzia autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych.
Podczas rozmowy przestępcy przedstawiają się jako pracownicy Banku
lub pracownik infolinii Banku i informują o:
Pamiętaj!!!
Pracownik banku czy pracownik infolinii podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:
W przypadku, gdy:
Skontaktuj się z bankiem!
Co będzie, jeśli podasz te dane?
Cyberprzestępcy będą mogli zrobić transakcje w Internecie, na Twoim koncie, ale bez Twojej wiedzy.
Ostrzegamy
Nigdy nie podawaj żadnych swoich prywatnych danych osobom postronnym. NIGDY !!!
Jeśli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem banku – rozłącz się.
Zadzwoń na infolinię 800 888 888 (wybierając samodzielnie numer podany na stronie internetowej banku, połączenie jest bezpłatne) w celu potwierdzenia przekazanych informacji lub jeżeli już podałeśte dane, w celu zablokowania dostępu do bankowości elektronicznej czy mobilnej lub nr 61 647 28 46 ( z zagranicy, opłata zgodna z taryfą operatora)