Miło nam poinformować Państwa, iż w związku z podpisaną umową z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A., Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy posiada w swojej ofercie zestaw do składania e-podpisu. Oznacza to, iż nie trzeba być Klientem KDBS Banku (tzn. posiadać rachunku bankowego), aby uzyskać dostęp do bezpiecznego podpisu elektronicznego. Mogą to być zarówno osoby, które nie posiadają e-podpisu i chcą go nabyć lub osoby posiadające już e-podpis z KIR S.A. i chcące go odnowić. Procedury zakupu jak i cena kompletnego zestawu do składania bezpiecznego e-podpisu są takie same jak w placówkach KIR S.A. Klienci będą mogli podpisać umowę i odebrać certyfikat w ciągu kilku dni w Placówce KDBS Banku, w której był złożony wniosek o wydanie e-podpisu.
Dzięki tym zaletom podpis elektroniczny zapewnia bezpieczną i niezaprzeczalną komunikację w sieci Internetowej.
Moc prawna „bezpiecznego podpisu elektronicznego” zrównująca go z podpisem własnoręcznym, pozwala stosować go w coraz to nowych obszarach. Możliwości zastosowania tej technologii do dokumentów elektronicznych są praktycznie nieograniczone. Ponadto wiele aktów prawnych, obok tradycyjnej formy podpisu, pozwala praktycznie wykorzystywać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanych certyfikatów. W chwili obecnej istnieje kilka zastosowań bezpiecznych podpisów elektronicznych i kwalifikowanych certyfikatów, które funkcjonują w praktyce. Są to między innymi:
W celu uzyskania zestawu do składania podpisów elektronicznych należy dostarczyć do Placówki KDBS Banku dokumenty, które konieczne są do poprawnej weryfikacji tożsamości osób podpisujących umowę i danych wpisanych do kwalifikowanego certyfikatu.