Październik to miesiąc europejskiej kampanii służącej zwiększeniu świadomości i wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa. W Polsce kampanię koordynuje Państwowy Instytut Badawczy NASK. W wydarzenie już po raz drugi włącza się Krajowy Związek Banków Spółdzielczych wraz z Bankami Spółdzielczymi.
Celem kampanii jest popularyzacja wiedzy, zwiększanie świadomości i wymiana dobrych praktyk w obszarze cyberbezpieczeństwa wśród szerokiej grupy użytkowników Internetu, profesjonalistów, a także ekspertów zajmujących się edukacją oraz profilaktyką dzieci i młodzieży.
Tematami tegorocznej edycji będą sposoby zabezpieczania sprzętów, z których korzystamy, ochrona swoich danych i prywatności w sieci (skierowane zwłaszcza do osób starszych), tworzenie silnych i bezpiecznych haseł, informowanie o tym jak się chronić przed utratą danych oraz pieniędzy, a także co zrobić, gdy zostaliśmy ofiarą przestępstwa internetowego.