Szanowni Państwo,
aktualnie obserwujemy kampanię phishingową, w której przestępcy podszywają się pod stronę Bankowości Internetowej SGB24. Fałszywa strona https://sgb-24[.]com wyglądem nie odbiega od autentycznej strony i posiada elementy interaktywne jak np. banery internetowe. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i jednocześnie przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
Przypominamy!
Bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od Ciebie, dlatego chroń dane dostępowe do bankowości internetowej przed wyłudzeniem. Koniecznie przestrzegaj niniejszych zasad bezpieczeństwa oraz komunikatów umieszczanych na stronie internetowej banku:
- Sprawdź, czy adres strony logowania zaczyna się od https. Korzystaj z przycisku “LOGOWANIE E-BANKOWOŚĆ” na stronie KDBS Bank (https://kdbs.com.pl/) lub wpisz własnoręcznie w oknie przeglądarki adres:
- Dla klienta indywidualnego: https://sgb24.pl/
- Dla klientów korporacyjnych: https://ceb.sgb.pl/
- W obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się symbol zamkniętej kłódki– To oznacza że strona jest bezpieczna.
- Regularnie aktualizuj urządzenia i oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy)
- Nie korzystaj z bankowości elektronicznej na nieznanych urządzeniach
- Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem publicznej sieci Wi-Fi
- Nie udostępniaj nikomu identyfikatora i hasła do systemu bankowości elektronicznej, chroń swój telefon i laptop.
- Uważnie czytaj treści w wiadomościach SMS / aplikacji Token SGB.
- Przed potwierdzeniem transakcji sprawdzaj treść operacji, jej kwotę oraz poprawność numeru rachunku odbiorcy;
- Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
- Nigdy nie używaj do logowania adresu lub linku przesłanego poprzez e-mail lub SMS.
- Twórz skomplikowane hasła oraz regularnie je zmieniaj
- Kończąc pracę zawsze korzystaj z polecenia Wyloguj.
- Jeśli masz pytania lub wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa usług Banku lub chcesz zgłosić zdarzenie związane z bezpieczeństwem skontaktuj się z infolinią (pod numerem 800 888 888) lub dowolnym oddziałem KDBS Banku.
Więcej informacji o bezpieczeństwie w internecie znajdą Państwo na naszej stronie pod adresem: https://kdbs.com.pl/bezpieczenstwo-w-internecie/