Używamy cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Akceptuję
Akceptuję
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search wcag_switcher

Tarcza Antykryzysowa - pomoc dla firm - KDBS Bank

Tarcza Antykryzysowa – pomoc dla firm

 


Kujawsko – Dobrzyński Bank Spółdzielczy w trosce o swoich Klientów razem z partnerami przygotował szereg rozwiązań, które pomogą przetrwać Twojej Firmie w tych ciężkich chwilach.

Zachęcamy do zapoznania się z listem podsumowujący działania Polskiego Funduszu Rozwoju: List Zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju

PORADNIK DLA BENEFICJENTA – procedura rozliczania subwencji w ramach Tarczy 1.0

Proces rozliczania subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 rozpoczął się 29 kwietnia 2021 roku, w rocznicę otrzymania przez Ciebie wsparcia. Wstępnie wypełniony przez PFR formularz znajdziesz w naszej bankowości internetowej SGB24/SGB24 Biznes. Na wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności, uzupełnienie i zmiany w formularzu oraz złożenie oświadczenia będziesz mieć 10 dni roboczych!

Więcej informacji dotyczących rozliczania, zasad umarzania oraz spłaty nieumorzonej części subwencji (w tym jej nadpłacania, o które Beneficjent musi wcześniej wnioskować) znajdziesz:

Poradnik rozliczeń i umorzeń subwencji otrzymanej z Tarczy Finansowej PFR 1.0

Szkolenie dla MIKROFIRM:
 YouTube PFR
Prezentacja PDF

Szkolenie dla MSP:
YouTube PFR
Prezentacja PDF


 

Uprzejmie informujemy, że umarzanie subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 rozpocznie się po 29 kwietnia 2021 r.

Zmiana regulaminu Tarczy Finansowej 1.0 – regulacji dotyczących umorzenia zostanie opublikowana na stronie internetowej PFR nie później niż do dnia 9 kwietnia 2021 r.

Przypominamy, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0 będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100% umorzenia subwencji.

Jednocześnie informujemy, że od 15 kwietnia – podobnie jak przy wdrażaniu Tarczy 1.0 oraz Tarczy 2.0 – rozpoczniemy codzienne otwarte szkolenia online  dla przedsiębiorców dotyczących zasad rozliczania i umarzania Tarczy Finansowej PFR 1.0. Informacje na temat zapisów i terminów szkoleń będą dostępne na stronie https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-10.html#mmsp od 7 kwietnia.

Szczegóły:
Komunikat dla Klientów KDBS Bank

Strona PFR 1.0


Komunikat dla Beneficjentów Programu Tarczy Finansowej PFR

Szanowni Państwo – Beneficjenci Programu Tarcza Finansowa PFR,

zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia przez Państwa w Banku nie później niż do 31 grudnia 2020 r. dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.
W zależności od sytuacji są to:

albo

albo

 albo

Wzory Pełnomocnictwa oraz Oświadczenia (zob. 2.2.3.1 Procedura) zawarte są w Regulaminie i zawierają wzór danych wymaganych w Pełnomocnictwie/Oświadczeniu (https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf)

W każdym przypadku, w tym w razie konieczności uzupełnienia braków w zakresie złożonych Dokumentów, 31 grudnia 2020 r. jest ostatecznym terminem złożenia Dokumentów przez Beneficjentów.

Dopuszcza się weryfikację w rejestrze CEIDG w sposób zautomatyzowany przez Banki bez konieczności pozyskiwania odpisów/wydruków od Beneficjenta

Dostarczenie ww. dokumentów do Banku może nastąpić w następujący sposób: 

lub

lub

 

Z poważaniem

Kujawsko- Dobrzyński Bank Spółdzielczy

 

Warto pamiętać!

 

Ważna informacja na temat programu:

Harmonogram wnioskowania, reklamacji i odwołań

  1. Banki ściągają z serwisów transakcyjnych formularze o godz. 24 w dniu 31. lipca 2020 r.
  2. Banki umożliwiają złożenie standardowego wniosku po tej dacie (do końca 2020 r.) indywidualnym firmom wskazanym przez PFR (lista NIP), pod warunkiem, że te firmy złożyły wcześniej wnioski w postępowaniu wyjaśniającym (tryb indywidualny).
  3. Banki umożliwiają złożenie odwołania (do końca 2020 r.) więcej niż 2 razy i po przekroczeniu terminu 2 miesięcy firmom wskazanym przez PFR (lista NIP), pod warunkiem, że te firmy złożyły wnioski w postępowaniu wyjaśniającym i jest to uzasadnione (tryb indywidualny).
  4. Proces składania standardowych odwołań kończy się 30 września 2020 r. Banki ściągają formularze odwołań o godz. 24 w tej dacie.
  5. Reklamacje dla wniosków złożonych do 31. lipca Klienci mogą składać w banku jedynie do 14. sierpnia 2020 r.
  6. Reklamacje do odwołań składanych do 30. września Klienci mogą składać w banku jedynie do 16. października 2020. Cały proces składania reklamacji do banków kończy się zatem w tej dacie.

 

W poniedziałek 27 kwietnia (wieczorem) program Tarcza Finansowa PFR uzyskał notyfikację Komisji Europejskiej, co było ostatnim wymaganym krokiem do jego uruchomienia. Po technicznym wdrożeniu ostatnich zaleceń Komisji Europejskiej przyjmowanie wniosków rozpocznie się w ciągu kolejnych kilku dni. Zastrzegamy, że trwa jeszcze aktualizacja dokumentacji i niektóre znajdujące się na stronie zapisy w programie mogą ulec zmianie.

 

Możesz wystąpić o wsparcie w ramach uruchomionego przez rząd programu Tarczy Antykryzysowej, obsługiwanego przez Kujawsko – Dobrzyński Bank Spółdzielczy.

Sięgnij po dotację i złóż wniosek online:

Pamiętaj, że wniosek o subwencję w imieniu firmy składa tylko jedna osoba. Upewnij się, że masz odpowiednie pełnomocnictwo do reprezentacji firmy. Wzory dokumentów stanowią załączniki do Regulaminu ubiegania się o udział w programie.

Polski Fundusz Rozwoju zaznacza: Szanowni Przedsiębiorcy, w trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.”

Data udostępnienia możliwości składania wniosków odwoławczych została ustalona na dzień 18 maja br. Dotyczy to firm, które otrzymały już subwencję, ale w kwocie niższej niż wnioskowana – więcej TUTAJ

Jak przygotować się do złożenia wniosku? Zapoznaj się z informacjami dostępnymi pod adresem:
https://kdbs.com.pl/tarcza-finansowa-pfr-jak-sie-przygotowac/

Jak poprawnie złożyć wniosek – krótki poradnik:
 Tarcza Finansowa PFR – jak złożyć wniosek przez bankowość internetową 

 

Rozwiązania przygotowane przez Polski Fundusz Rozwoju:

Tarcza Finansowa PFR dla Mikrofirm:

Szczegółowe informacje:  TUTAJ

 

Tarcza Finansowa PFR dla Małych i Średnich Firm:

Szczegółowe informacje:  TUTAJ

Przydatne linki:

Tarcza Finansowa PFR – prezentacja
Przewodnik dla mikro, małych i średnich firm po tarczy finansowej PFR
Regulamin programu Tarczy Finansowej PFR dla MMŚP
Polski Fundusz Rozwoju
Baza wiedzy o Tarczy Finansowej PFR dla mikro, małych i średnich firm
Odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania podczas wypełniani wniosku
List Zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju

Sięgnij po dotację i złóż wniosek tylko poprzez bankowość internetową.

 

 

Rozwiązania pomocowe oferowane przez Bank Gospodarstwa Krajowego, dla MŚP dotkniętych trudną sytuacją biznesową spowodowanych pandemią COVID-19:

 

Gwarancja de minimis

Szczegółowe informacje: TUTAJ 

 

Gwarancja FG POIR (BIZNESMAX)

Szczegółowe informacje TUTAJ 

 

Gwarancja PLG-FGP

Szczegółowe informacje TUTAJ

Przydatne linki:

Wnioski o  zawieszenie rat kredytowych